Saturday, July 28, 2012

ေညာင္ပင္အိုင္ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ေထရုပၸတၱိ

ေညာင္ပင္အိုင္ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ေထရုပၸတၱိ



     ေက်ာင္းတည္ေနရာ။. (၁) စစ္ကိုင္တိုင္း၊ ဆားလင္းၾကီးျမိဳ႕၊ ေညာင္ပင္အိုင္ေတာရေက်ာင္း။
                                 (၂) မႏၱေလးတိုင္း၊ ျပင္ဦးလြင္ျမိဳ႕၊ ေညာင္ပင္အိုင္ ေတာရေက်ာင္း။

               အဂၢမဟာသဒၶမၼေဇာတိကဓဇ ဘြဲ႕တံဆိပ္ေတာရ ဘဒၵႏၱ နေႏၵာဘာသ ေညာင္ပင္အိုင္ေတာရ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး  ေလာင္းလ်ာကို မေကြးတိုင္း၊ ေရစၾကိဳျမိဳ႕နယ္၊ ဖူလံုရြာ ခမည္းေတာ္ ဦးသာဆြယ္၊ မယ္ေတာ္ ေဒၚနွင္းတုတ္ တို႔က(၁၂၈၃) ခုနွစ္၊ ျပာသိုလဆန္း (၃)ရက္ စေနေန႔ နံနက္ (၃:၀၀)နာရီ အခ်ိန္ တြင္ ဖြားျမင္ေတာ္ မူခဲ့သည္။ မိဘနွစ္ပါးမွ (၁)- မထြန္းျမင့္၊ (၂)- ေမာင္မွန္၊ (၃)- မဖြားစိန္၊ (၄)- မဖြားရွိန္၊ (၅)- ေမာင္ထြန္းရွိန္ သားသမီး(၅)ေယာက္ ကိုဖြားျမင္ခဲ့ပါသည္။ အငယ္ဆံုးသားရတနာ ေမာင္ထြန္းရွိန္မွာ ေညာင္ပင္အိုင္ေတာရဆရာေတာ္ ေလာင္းလ်ာျဖစ္ပါသည္။ 
               မိဘနွစ္ပါးသည္ ေမာင္ထြန္းရွိန္ (၇)နွစ္သားအရြယ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ မိဘမ်ား ကဖူလံုရြာ ပတၱပိုဏ္ေက်ာင္းတိုက္ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱရထံ ပညာသင္ရန္ အပ္နွံၾကေလသည္။ သားရတနာေလး (၁၂) နွစ္အရြယ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ မိဘနွစ္ပါးသည္ ရွင္ျပဳမဂၤလာ သဘင္ဆင္ယင္က်င္းပ၍ ပတၱပိုင္ဆရာ ေတာ္ ဦးဥတၱရကို ဥပဇ်ၥာယ္ ျပဳျပီးလွ်င္ သာသနာအေမြကို ခံယူေစသည္။ ရွင္သာမေဏ ျဖစ္ေသာအခါ ဘြဲ႕အမည္မွာ ရွင္နေႏၵာဘာသ ျဖစ္သည္။သာမေဏ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ (၅) ဝါပတ္လံုး ပတၱပိုဏ္ ေက်ာင္းတိုက္၌ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱရနွင့္ စာခ်ဖုန္းၾကီးမ်ားျဖစ္ေသာ ဦးေသာဘဏ၊ ဦကၠႏၵာစာရ တို႔ထံ၌ သျဂၤဳဟ္၊ သဂၤဟ၊ ဝိနည္းစေသာ ပိဋကတ္ အေျခခံ က်က္စာမ်ားကို သင္ၾကားအား ထုတ္ခဲ့ေလသည္။ 
              ၁၃၀၃ခုနွစ္ နယုန္လဆန္း (၁၂)ရက္၊ ၾကာသပေတးေန႔တြင္ ပတၱပိုဏ္ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱရကို ဥပဇၥ်ာယ္ျပဳျပီးလွ်င္ ေရစၾကိဳျမိဳ႕နယ္သာစည္ရြာ ရဟန္းဒါယိကာ ဦးဘေအး၊ ရဟန္းဒါယိကာမ ေဒၚသိန္းတင္ တို႔၏ ပစၥယာနုဂၢဟကို ခံယူကာ ပတၱပိုဏ္တိုက္ ဗဒၶသိမ္၌ ဥပသမၸဒ ျမင့္ျမတ္ေသာ ပဥၨင္းဘဝသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ ပါသည္။ ရဟန္းဘဝသို႔ ေရာက္ေသာအခါ  ပတၱပိုဏ္ေက်ာင္းတိုက္၌ (၅) ဝါမွ်ေနထိုင္၍ ပိဋကတ္စာေပ မ်ားသင္ၾကားခဲ့ပါသည္။ ရဟန္း (၆) ဝါအရတြင္ ေရစၾကိဳျမိဳ႕နယ္ ေအာက္အိုအေနာက္ရြာ မဟာေဇာတိကာ ရာမတိုက္ ဆရာေတာ္ ဦးဥာဏုတၱရ ထံၾကြေရာက္၍ က်မ္းဂန္မ်ား သင္ၾကားျပီး တစ္နွစ္ပတ္လံုး သီတင္းသံုး ခဲ့သည္။ ထိုေနာက္ မႏၱေလးျမိဳ႕ မဟာဝိသုဒၶါရံု တိုက္သစ္၊ စည္ရွင္ေက်ာင္းသို႔ တဖန္ၾကြခ်ီေတာ္မူခဲ့ျပီး (၇) ဝါေျမာက္ ဝါကို ကပ္ေတာ္မူ၍ စာေပက်မ္းဂန္မ်ားကို သင္ၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။
             ဝါကြ်တ္ခ်ိန္တြင္ဖူလံုရြာသို႔ျပန္လည္ ၾကြခ်ီေတာ္မူခဲ့စဥ္ ဆားလင္းၾကီးျမိဳ႕နယ္၊ ေပါင္းဝရြာ၊ ဓမၼိစာၦ သယေတာရေက်ာင္းမွ ဆရာေတာ္ဦးသုတၾကြလာသည္။ ဆရာေတာ္ဦးသုတကား ဓုတဂၤဓရ အျမဲတမ္း ေဆာင္ေသာဆရာေတာ္ျဖစ္သည္။ ေညာင္ပင္အိုင္ဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာျဖစ္ေသာ ဦးနေႏၵာဘာသ သည္ ေရွးကျဖည့္ခဲ့ေသာပါရမီ၏ နိူးဆြမႈေၾကာင့္ ဓုတဂၤဓရအျမဲေဆာင္ေသာအက်င့္ကိုသင္ယူလိုစိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚ ျပင္းျပလာမႈေၾကာင့္ ပတၱပိုဏ္ဆရာေတာ္ထံခြင့္ပန္ေလွ်ာက္ထား၍ ဓမၼိစာၦသယဆရာ ေတာ္ျပန္ၾကြ ေတာ္မူ ေသာခါေပါင္းဝဓမၼိစာၦသယေတာရ သို႔လိုက္ပါေတာ္မူျပီး ပဋိပတ္နွင့္ဓုတဂၤဓရေဆာင္နည္းမ်ားကို ဆရာ ေတာ္ ဦးသုတထံတြင္ သင္ယူေတာ္မူခဲ့သည္။


ေညာင္ပင္အိုင္ ေတာရေက်ာင္း စတင္ျဖစ္ေပၚ လာပံု

               ေပါင္းဝရြာ ဓမၼိစာၦသယ၌ သီတင္းသံုး သင္ယူျပီးေနာက္ ဦးနေႏၵာဘာသသည္ အာရည္ကင္ ဓုတင္ေဆာက္တည္၍ ေတာရေဆာက္တည္လိုေသာဆႏၵရွိေတာ္မူသျဖင့္ ေတာရေနရာရွာေဖြရာဆားလင္း ၾကီးျမိဳ႕၊ ေက်ာက္ကုန္းရြာမွ ဦးေအာင္ညြန္႔က သူ႔ယာေျမအနီးတြင္ ရွိေသာေညာင္ပင္နွင့္ ေရအိုင္ တစ္အိုင္ ရွိေသာေနရာျဖစ္၍ ေညာင္ပင္အိုင္ ဟုေခၚေသာ ေနရာကို ညြန္ျပေလရာ စိတ္ျငိမ္ေအးျမ အရိတ္အာဝါသ ျပည့္စံု၍ ထိုေနရာကိုေရြးခ်ယ္ေတာ္မူခဲ့သည္။ မူလေညာင္ပင္ၾကီးမွာ ဆရာေတာ္ေရာက္ရွိခ်ိန္တြင္ မရွိေတာ့ ပါ။ ဆရာေတာ္သည္ ေညာင္ပင္အိုင္ ေတာရသို႔ ၁၃၁၁ခုနွစ္၊ သီတင္းကြ်တ္လ တြင္ ၾကြေရာက္သီတင္းသံုး ေတာ္မူခဲ့သည္။ ဦးေအာင္ညြန္႔က ထန္းလက္မိုးေလးတိုင္စင္ တစ္ဖက္ရပ္ေက်ာင္းေဆာက္လုပ္လႉဒါန္းသည္။ ဤေညာင္ပင္အိုင္ေက်ာင္းတြင္(၄)ဝါမွ်သီတင္းသံုးေတာ္မူခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္အတြင္းေရစၾကိဳျမိဳ႕နယ္ ၾကခတ္ ကြ်န္းဆရာေတာ္၊မံုရြာျမိဳ႕နယ္ မိုးညွင္းေတာရဆရာေတာ္တို႔ထံ၌ ပဋိပတ္က်င့္စဥ္မ်ားကိုနာယူမွတ္ သားခဲ့ပါ သည္။ မိုးညွင္းဆရာေတာ္ၾကီးက ေဗာဓိပင္(၂)ပင္ခ်ီးျမွင့္လိုက္ရာတစ္ပင္ကို ဆားလင္းၾကီးျမိဳ႕ဝက္လူး ေက်ာင္းတြင္စိုက္ပ်ိဳးပူေဇာ္ခဲ့ျပီးက်န္တစ္ပင္ကိုေညာင္ပင္အိုင္ေတာရေက်ာင္းတြင္စိုက္ပ်ိဳးပူေဇာ္ခဲ့ရာေညာင္ ပင္အိုင္ဆရာေတာ္ၾကီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူျပီးေနာက္တြင္ ထိုေဗာဓိပင္သည္လည္းတျဖည္းျဖည္း ေခ်ာက္ေသြ႕ ေသ ဆံုးသြာခဲ့ပါသည္။
               ဆရာေတာ္(၁၂)ဝါေျမာက္ အေရာက္တြင္ အစ္ကိုဝမ္ကြဲေတာ္စပ္သူ ဦးသုမိတၱသည္ ေညာင္ပင္အိုင္ေတာရသို႔ ၾကြခ်ီေတာ္မူခဲ့ျပီး အတူသီတင္းသံုးေတာ္မူကာ မဟာစည္ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ပဋိ ပတ္က်င့္စဥ္ နည္းနာနိႆယကိုျပေပးေတာ္မူခဲ့သည္။ ထိုနွစ္ဝါကြ်တ္ခ်ိန္တြင္ ေနာင္ေတာ္ဦးသုမိတၱ နွင့္အ တူရွင္မေတာင္ေဘာင္ပဲ့ရြာေက်ာက္ေခ်ာဂူတြင္ ဆရာေတာ္(၂)ပါးနွင့္သူငယ္ခ်င္းဦးသံဝရတို႔သည္ ေက်ာက္ ေခ်ာဂူ တဝိုက္တြင္ (၂) နွစ္တာမွ် ဝိပသနာ က်င့္စဥ္မ်ားကို က်င့္ၾကံအားထုတ္ ေတာ္မူခဲ့သည္။

ဆရာသမားေကာင္း ကိုရွာေဖြျခင္း
                                  
               နိဗၺာန္ ရရန္အတြက္ ဆရာသမားေကာင္း ရွာေတြ႕ျခင္းသည္ မည္မွ်အေရးပါသည္ကို ျမတ္စြာ ဘုရား ကိုယ္ေတာ္တိုင္က အာနႏၵာကို မိန္႔ၾကားရာတြင္ ( ယၡဳေခတ္ စကားအတိုင္း ) ရာနႉန္းအျပည့္ အေရး ၾကီးေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္ မူခဲ့သလို ယၡဳလည္း ဆရာေတာ္ (၁၄) ဝါရျပီး ဝါကြ်တ္ကာလတြင္ ေနာင္ေတာ္ ဦးသုမိတၱက ရဟႏၱာဟု ထင္ေပၚၾကားေတာ္မူေသာ ဆင္ျဖဴကြ်န္းအနီးစလင္းျမိဳ႕ကန္လယ္ဆရာေတာ္ဘုရား ထံသြားေရာက္၍ နည္းနာခံယူမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားလာ၍ ဆရာေတာ္လည္း အတူလိုက္ပါရန္ ဆံုးျဖတ္ၾကျပီး ညီေနာင္နွစ္ပါး ရွင္မေတာင္ ေဘာင္ပဲ့ရြာမွ ေျခလ်င္ခရီးျဖင့္ တစ္ရြာဝင္ တစ္ရြာထြက္ ခရီးထြက္ ေတာ္မူခဲ့သည္။
               ဆႏၵအဓိပတိက ေမြးထုတ္ေပးလိုက္ေသာ ဇြဲဝိရိယတို႔နွင့္ ခရီးဆက္ ခဲ့ၾကရာ ပခုကၠဴျမိဳ႕ ေျမာက္ ဖက္ သုႆန္တြင္ တစ္ညတာမွ် တည္းခိုနားေန ခဲ့ၾကသည္။ ညဘက္တြင္ ဆရာေတာ္(၂)ပါးသည္ေကာင္း ကင္ နကၡတ္အျမင္ကို ၾကည့္၍ ခရီးစဥ္ ေရြးေတာ္မူသည္။ နံနက္လင္းေသာအခါ သီဟိုဠ္ရွင္ ဘုရားသို႔သြား ေရာက္ ဖူးျမင္ၾကျပီးေနာက္ ေညာင္ဦးျမိဳ႕သို႔ ေျခလ်င္ ခရီးဆက္ခဲ့ၾကသည္။ ေညာင္ဦးေရာက္ျပီး ပုဂံ သေဗၺညိႈ႕ဘုရားတြင္ နားေနၾကရင္း ဘုရားေရွ႕ရင္ျပင္ေတာ္တြင္ လင္းနိူ႔ေခ်း, ဌက္ေခ်း, အမိႈက္သရိုက္မ်ား စြာရွိေနျခင္းေၾကာင့္ ဘုရားဖူးသူမ်ား စိတ္မသက္မသာနွင့္ ဖူးေနရသည္ကို ျမင္ရေသာေၾကာင့္ ဆရာ ေတာ္ ညီေနာင္နွစ္ပါးက အမိႈက္နွင့္ ေခ်းမ်ားကို စုပံုကာ သကၤန္းနွင့္ထုပ္၍ ဘုရားနွင့္ ေဝးတဲ့အရပ္မွာ သြားပစ္ျပီး ဆရာေတာ္သည္ သေဗၺညိႈ႕ဘုရားတြင္ ဤသို႔ ဆုေတာင္းခဲ့ပါသည္။ " ငါသည္ ဤဘုရားမွ အမိႈက္မ်ား ရွင္းလင္းသန္႔စင္ ေပးေသာအက်ိဳးအားေၾကာင့္ ငါ၏ကိုယ္တြင္းမွာရွိေသာ ကိေလသာအညစ္ အေၾကးမ်ားကို အမိႈက္မ်ားရွင္းသြားသလို ငါ၏ကိုယ္တြင္းမွ ကိေလသာမ်ားကို ရွင္းလင္းဖယ္ရွား နိူင္ရပါ ေစသား"။ ထိုသို႔ ဆုေတာင္းျပီး နားေနစဥ္ လူအမ်ား အုတ္အုတ္က်က္က်က္ ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရေသာ ေၾကာင့္ ဒကာတစ္ဦးကို ေမးၾကည့္ရာ " ဘုရားေပၚမွာ ရဟႏၱာတစ္ပါး ၾကြလာလို႔ သြားဖူးၾကတာ " ဟုေျဖ ေပးေသာေၾကာင့္ ေညာင္ပင္အိုင္ ဆရာေတာ္က နိမိတ္ေကာင္းေတာ့ ျပေနျပီဟု ေကာက္ယူလိုက္ပါသည္။ 
ထိုစဥ္ကၾကြလာေသာ ရဟႏၱာ တစ္ပါး ဆိုသူမွာ စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ၾကီး ျဖစ္ပါသည္။
               ပုဂံျမိဳ႕တြင္ အေအးဆိုင္ တစ္ဆိုင္မွ ကူညီ၍ ကားၾကံဳျဖင့္ ထည့္ေပးလိုက္ရာ ညေနအခ်ိန္တြင္ ေခ်ာက္ျမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရွိၾကသည္။ တည္းခိုရန္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းသို႔ ဝင္ကာေက်ာင္းထိုင္ ဘုန္းၾကီးအား တစ္ညတာတည္းခိုခြင့္ေပးရန္ ေလွ်ာက္ထားၾကရာ သူစိမ္းျဖစ္ေနသည္ကတစ္ေၾကာင္း၊ မည္ သူမည္ဝါ မသိသည္ကတစ္ေၾကာင္း တို႔ေၾကာင့္တည္းခိုခြင့္မရေသာေၾကာင့္ ဆရာေတာ္နွစ္ပါးမွာ ေခ်ာက္ ျမိဳ႕ဆိပ္ကမ္းရွိ ဆိပ္ခံေဗာေပၚမွာပင္ တစ္ညတာက်ိန္းစက္ခဲ့ၾကရသည္။ ေနာက္ေန႔မနက္ ခရီးဆက္ၾကရာ ဆြမ္းခံခ်ိန္၌ "စေလ" သို႔ေရာက္ေလရာ ဆြမ္းခံျခင္း၊ ဆြမ္းဘုဥ္းျခင္းတို႔ျပဳ႕ျပီး ကူတို႔ေမာ္ေတာ္ျဖင့္ ဆင္ျဖဴ ကြ်န္းသို႔လိုက္ၾကျပန္ရာ ဆင္ျဖဴကြ်န္းသို႔ ညေနေစာင္းအခ်ိန္မွာေရာက္ရွိၾကသည္။ ဆင္ျဖဴကြ်န္း သရက္ပင္ ေက်ာင္းတြင္တစ္ညတာတည္းခိုၾကျပီး ေနာက္တစ္ေန႔၌ ဆင္ျဖဴကြ်န္းမွစလင္းျမိဳ႕ သို႔ဆြမ္းစားခ်ိန္တြင္ ေရာက္ရွိၾကရာ ဆရာေတာ္တို႔မွာ ဆြမ္းခံ,ဆြမ္းဘုဥ္း ျခင္းတို႔ျပဳေနလွ်င္ ကန္လယ္ဆရာေတာ္ၾကီးကို ထိုေန႔ တြင္ဖူးခြင့္ မရနိူင္ေတာ့ (ကန္လယ္ဆရာေတာ္ၾကီးသည္ ဆြမ္းဘုဥ္းျပီးေနာက္ပိုင္ မည္သူ႔ကိုမွ် ဖူးခြင့္မျပဳ႕ သည့္ စည္းကမ္းရွိေနသည္)။ ထို႔ေၾကာင့္ ေညာင္ပင္အိုင္ဆရာေတာ္တို႔ညီေနာင္ နွစ္ပါးတို႔သည္ ကန္လယ္ ဆရာေတာ္ၾကီးကို အရင္ဆံုးဦးတိုက္ဖူးေမွ်ာ္ရန္ ဆံုးျဖတ္ၾကျပီး ကန္လယ္ဆရာေတာ္သီတင္းသံုးရာ စလင္း ျမိဳ႕၏အေနာက္ေျမာက္ ယြန္းယြန္းတြင္တည္ရွိျပီး (၁.၇) စတုရန္းမိုင္က်ယ္ဝန္း ေသာဝက္သည္းကန္ သို႔ၾကြ ခ်ီခဲ့ၾကသည္။ ကန္လယ္ဆရာေတာ္သီတင္းသံုးေသာကန္လယ္ေတာရေက်ာင္းသည္ ထိုေရကန္၏ အလယ္ တြင္ေပၚေနေသာ ကြ်န္းကေလးေပၚတြင္တည္ရွိေသာ ရွင္ပင္သိဂၤေတာ ေစတီေတာ္ျမတ္ၾကီး၏ ေဘးနား တြင္ေက်ာင္းေဆာက္၍ သီတင္းသံုးေနျခင္းျဖစ္သည္။ ကြ်န္းေပၚသို႔စည္းကမ္းမရွိ ဝင္ထြက္သြားလာျခင္း မျပဳ႕လုပ္နိူင္ရန္ ကြ်န္းပတ္ပတ္လည္တြင္ ဝါးမ်ားကို ထရံအျဖင့္ကာ၍ ဝင္ေပါက္ တစ္ေပါက္သာ ရွိေသာ ေတာရေက်ာင္းအျဖင့္ေဆာက္တည္ေန ျခင္းျဖစ္သည္။ ေညာင္ပင္အိုင္ဆရာေတာ္ တို႔သည္ေရကန္အစပ္ တြင္ တည္ရွိေသာ ရွင္ပင္ေရႊမုေဌာ ဘုရားအေရာက္တြင္ ဆြမ္းခံျပန္လာေသာ ကိုယ္ရင္ေလးက ကန္လယ္ ေက်ာင္းသို႔ၾကြလွ်င္ လိုက္ခဲ့ပါဆိုေသာေၾကာင့္ သံုးေယာက္သာစီး၍ရေသာ ေလာင္းေလွျဖင့္ လိုက္သြားခဲ့ ၾကသည္။ 
               ေညာင္ပင္အိုင္ဆရာေတာ္တို႔ ကန္လယ္ကြ်န္းေပၚသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ကန္လယ္ဆရာေတာ္ ၾကီး၏ တပည့္မ်ားက ဧည့္သည္ နွစ္ဦးစာ ထၼင္းပြဲျပင္၍ ေစာင့္ေနၾကသည္ကို ေတြ႕ရျပီး "အရွင္ဘုရားတို႔ ဆြမ္းမဘုဥ္း ေသးရင္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးျပီးမွ ဆရာေတာ္ၾကီးကိုဖူးဖို႔ ဆရာေတာ္ၾကီးမွာထားေၾကာင္း" ေျပာျပ ၾကသည္။ အမွန္မွာ ကန္လယ္ဆရာေတာ္ၾကီးက တပည့္မ်ားကို ဧည့္သည္ နွစ္ေယာက္စာ ထၼင္းပြဲျပင္ခိုင္း ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ေနာင္ေသာအခါတြင္ ေညာင္ပင္အိုင္ ဆရာေတာ္ၾကီးက " ကန္လယ္ဆရာေတာ္ၾကီးက ၾကယ္ျမင္,လျမင္ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးဆိုေတာ့ ဘုန္းၾကီးတို႔ကတကယ္လုပ္မယ့္သူေတြ ဆိုတာသိလို႔ ထၼင္းပြဲျပင္ျပီး ၾကိဳခဲ့တာ" ဟုမိန္႔ဆိုခဲ့ပါသည္။ 
               ေညာင္ပင္အိုင္ ဆရာေတာ္တို႔ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးျပီး ကန္လယ္ဆရာေတာ္ ကိုဝင္ေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ရာ ကန္လယ္ဆရာေတာ္ၾကီးက ဒီေက်ာင္းက ဘုန္းၾကီးတစ္ပါးတည္း ေနတာျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္တရားအားထုတ ္ၾကမယ္ဆိုရင္ ေရကန္စပ္တြင္ရွိေသာ ကန္ေခ်ာင္ရွိ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ သီတင္းသံုး ၾကျပီးမသိတာ ေမးစရာ ရွိရင္ ဘုန္းၾကီးဆီ လာေမးၾကရန္ မိန္႔လိုက္ေသာေၾကာင့္ ေညာင္ပင္အိုင္ဆရာေတာ္တို႔ ညီေနာင္နွစ္ပါးတို႔ သည္ ကန္လယ္ေက်ာင္း၏ အေနာက္ဘက္တည့္တည့္ ကန္စပ္တြင္ တည္ရွိေသာ " ျပည္ေတာ္ဦး " ဘုရား အနီးရွိ ကန္ေခ်ာင္အရပ္တြင္ ေဆာက္လုပ္ျပီးနွင့္ေသာအုတ္ေက်ာင္းတြင္ ညီေနာင္နွစ္ပါး သီတင္းသံုးၾကျပီး ဆြမ္းကို စလင္းျမိဳ႕ေပၚတြင္ ခံယူၾကျပီး ေန႔ခင္းပိုင္တြင္ " ခံတပ္ လိႈင္ဂူ" တြင္ တရားအားထုတ္ျခင္း အမႈတို႔ ျပဳၾကျပီး မသိေမးျမန္ရန္ ရွိပါကညေနေစာင္း အခ်ိန္ေလာက္တြင္ ေလာင္းေလွျဖင့္ ေလွာ္၍ ကန္လယ္ဆရာ ေတာ္ထံ ၾကြေရာက္ေမးျမန္းျပီး ဆက္လက္အားထုတ္ခဲ့ၾကပါသည္။ ဤသို႔ တရားအားထုတ္ေနရင္း ေနာင္ ေတာ္ဦး သုမိတၱမွာနာမက်န္းျဖစ္၍ ဖူလံုရြာသို႔ျပန္လည္ၾကြေတာ္မူ ခဲ့ေသာလည္း ေညာင္ပင္အိုင္ဆရာေတာ္ မွာတစ္ပါးတည္း ကန္ေခ်ာင္တြင္ဆက္လက္တရား အားထုတ္ခဲ့ရာ(၃)လခန္႔အၾကာတြင္ ေညာင္ပင္အိုင္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္ မိမိအလိုရွိေသာတရားမ်ား ျပည့္ျပည့္ဝဝ ရရွိျပီးေနာက္(၁၃၁၇)ခုနွစ္ ဆရာ ေတာ္ဘုရားၾကီး (၁၅)ဝါအေရာက္တြင္ ေညာင္ပင္အိုင္ေတာရေက်ာင္းသို႔ ျပန္လည္ၾကြခ်ီ သီတင္း သံုးေတာ္ မူခဲ့သည္။
               ေညာင္ပင္အိုင္ ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးသည္ ေညာင္ပင္အိုင္ ေတာရေက်ာင္းသို႔ ဒုတိယအၾကိမ္ ျပန္လည္ၾကြခ်ီ သီတင္းသံုးခဲ့ေသာ ေက်ာင္း၏ပံုစံမွာ မက်ီးပင္ၾကီး ေအာက္တြင္ ထန္းလက္အမိုးေလးတစ္ခု၊ ေဘးအကာ မပါ ေသာ (တစ္ဘက္ရပ္တဲ) တဲေအာက္တြင္ အမွီပါေသာ ခုံုတန္းလ်ား အေဟာင္းတစ္ခုနွင့္ တန္လ်ားေရွ႕တြင္ စားပြဲအိုၾကီး တစ္လံုးသာ ရွိသည္။ တန္လ်ား၏ အစြန္တဖက္တြင္ နႈတ္ခမ္းပဲ့ေနေသာ ေသာက္ေရအိုးေလး တစ္လံုး ရွိသည္။ ေက်ာင္းမွာဂမုကုန္းေလးေပၚတြင္ တည္ရွိ၍  ဂမုကုန္းေလး ေအာက္ နားတြင္ ေရေႏြးက်ိဳရန္ နႈတ္ခမ္းက်ိဳးေနေသာ ေျမကရားအိုေလး တစ္လံုးနွင့္ေတာရေဆာက္တည္ခဲ့ပါသည္။
                ထိုသို႔ ေတာရေဆာက္တည္ျခင္း အက်င့္သည္ ဓုတင္ (၁၃) ပါး ေဆာက္တည္ရာတြင္ တစ္ပါး အပါအဝင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဆြမ္းခံစားျခင္း၊ ဆြမ္းကို ေရာေမြ၍စားျခင္၊ တစ္ေနရာတည္း၌ တစ္ေန႔ တစ္နပ္ တည္း တစ္ခြတ္တည္းေသာ သပိတ္ (သို႔) ခြက္ကိုသံုး၍ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးျခင္း၊ ဆြမ္းခံရာတြင္ အိမ္စဥ္မျပတ္ ဆြမ္းရပ္ျခင္း၊ သစ္ပင္ရင္း၌ ေနျခင္း၊ လဲွေလ်ာင္း၍ အိပ္စက္ေသာ အက်င့္ကို အနွစ္ (၄၀) ေက်ာ္ ပယ္ရွား၍ အားထုတ္ေတာ္ မူခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္ က်ိမ္းစက္ေသာ ပံုစံမွာခုန္တန္းယားေပၚတြင္ ထိုင္၍ေရွ႕စားပြဲေပၚ တြင္လက္ပိုက္ျပီးတင္ကာ ထိုလက္ေပၚတြင္ ေခါင္းကိုမွီ၍ က်ိမ္းစက္ပါသည္။ ဆရာေတာ္သည္ ေရခ်ိဳးျခင္း အမႈကို ပယ္ရွားလိုက္ျပီး ဝတ္ထားေသာသကၤန္းကို ဝတ္လို႔ ရသည္အထိ ဝတ္ရံုေတာ္မူခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္ ၾကီး အားထုတ္ေတာ္မူခဲ့ေသာဓုတင္မ်ားကို အျမင့္ဆံုး, အျမတ္ဆံုး ျဖစ္ေအာင္ သိုသိုဝွက္ဝွက္ အားထုတ္ခဲ့ သည္။ ထိုသို႔ အားထုတ္ေတာ္မူစဥ္လည္း အေနွာက္အယွက္မ်ားအား သီးခံေတာ္မူ၍ အားထုတ္ခဲ့သည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ေျပာရလွ်င္ ဆရာေတာ္ သည္ေက်ာင္းကုန္ရြာသို႔ ဆြမ္းခံၾကြစဥ္ ဆရာေတာ္၏ ေခါင္းရိတ္ သင္တုန္းဓါး, ဓါးေသြးသည့္ ေက်ာက္သင္ပုန္း အကြဲေလးတို႔ကို ယူေဆာ့ျခင္း, ဖြတ္ထားျခင္း, ေနေရာင္ကာ ထားေသာ သကၤန္းအေဟာင္းပိုင္းစမ်ားကို ယူေဆာင္သြားျခင္း၊ ဆရာေတာ္သည္ သကၤန္းကို ေခါင္းပါျခံဳ၍ တရားက်င့္ေနစဥ္ ဖိနပ္ကို ယူေဆာင္သြားျခင္း တို႔ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရပါသည္။ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဆရာေတာ္မွာ ဆြမ္းခံၾကြလွ်င္လည္း ဖိနပ္မပါဘဲ တစ္မိုင္ေက်ာ္ ေက်ာက္ကုန္း လမ္းတြင္ ေလွ်ာက္ရတာမ်ားေတာ့ ဆရာ ေတာ္၏ ေျခဖဝါးမ်ားမွာ အသားမာထုၾကီး တည္ေနပါသည္။ ဆရာေတာ္သည္ ဆံရွည္, နႈတ္ခမ္းေမႊး, မုတ္ဆိတ္ေမႊး ရွည္နွင့္ ဆြမ္းခံၾကြၾကြလာတာျမင္လို႔ ရြာသားမ်ားက ဤသို႔ အရွည္ထားျခင္းမွာ မသင့္ေလွ်ာ္ ေၾကာင္း ေလွ်ာက္ၾကေသာလည္း ဆရာက ဘာမွ်မေျပာဘဲ ဆိတ္ဆိတ္ ေနခဲ့ပါသည္။ ရြာသားမ်ားကလည္း မသၤကာ၍ ဆရာေတာ္ေက်ာင္းသို႔ လိုက္လာၾကည့္ေတာ့မွ ေခါင္းရိတ္ဓါး, ဓါးေသြးေက်ာက္သင္ပုန္း အကြဲ ေလး, ဖိနပ္ပါမက်န္ဘာမွ မရွိေတာ့တာ သိရမွ ရြာသားမ်ားက နြားေက်ာင္းသား, ဆိတ္ေက်ာင္းသား, ထင္း ေခြသူ, ေတာလိုက္သူမ်ားကို ေခၚယူသတိေပး၍ ဆရာေတာ္ၾကီးကို မေနွာက္ယွက္ၾကရန္ တားယူရသည္ အထိ ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။
               ထိုေနာက္ပိုင္းတြင္ ဆရာေတာ္ၾကီးသည္ ေက်ာင္းအနီးတြင္ ရွိေသာ ေက်ာက္လိႈင္ဂူတြင္သာ စကားမေျပာေသာ အက်င့္ကိုေဆာင္၍ သီတင္းသံုးေနေတာ့သည္။ (၁၁) နွစ္ၾကာျပီးမွေက်ာင္းသို႔ ျပန္ၾကြ ခ်ီကာ စကားျပန္လည္ေျပာဆိုေတာ့သည္။ မူလက စကားနည္းေသာ ဆရာေတာ္သည္ စကားျပန္လည္ ေျပာေသာ္လည္း ပို၍ စကားနည္းသြားသည္။ လိုရင္းကိုဘဲ မိန္႔တတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တပည့္မ်ားက ဆရာေတာ္မိန္႔ဆိုတာကို ျပန္၍အက်ယ္ခ်ဲ႕ကာ ဆရာေတာ္ ဘာကိုဆိုသည္ကို ျပန္၍ေကာက္ၾကရသည့္ အခါက ပို၍မ်ားသည္။ 
               ဆရာေတာ္သည္ ေက်ာင္းကုန္းရြာသို႔ ဆြမ္းခံအျမဲ ၾကြေနရာ တစ္ေန႔တြင္ ဆရာေတာ္ဆြမ္းခံၾကြ လာရင္း ေျခသလံုးတြင္ ဆူးျခစ္မိ၍ အနာျဖစ္ေနသည္ကို ရြာသားအခ်ိဳ႕က သတိထားမိၾကျပီးေနာက္ေန႔မ်ား တြင္ ဆရာေတာ္ လမ္းေလွ်ာက္ရာတြင္ နဲနဲ ေထာ္နဲ႔ျဖစ္ေနသည္ကို အခ်ိဳ႕ရြာသားမ်ား ရိပ္မိၾကျပီး ဆရာ ေတာ္က ဘာမွမေျပာ၍ ေနလိုက္ၾကရာ ဆရာေတာ္ ဆြမ္းခံမၾကြတာသံုးရက္ ရွိမွရြာသားမ်ား လိုက္သြား ၾကသည္။ ေက်ာင္းသို႔ေရာက္ေသာလည္း ဆရာေတာ္မွာ ခုန္တန္းယား ေပၚတြင္ ထိုင္ေနသည္ကို ျမင္၍ ရြာသားမ်ားက " ဆရာေတာ္ ဆြမ္းခံမၾကြတာ သံုးရက္ရွိသြားျပီမို႔ ေနေကာင္းရဲလား လာၾကည့္တာပါ ဘုရား " ဟုေလွ်ာက္ေသာလည္း ဆရာေတာ္က ဘာမွျပန္မမိန္႔ဘဲ ေနေနသည္။ "ဆရာေတာ္ ဆူးျခစ္တဲ့အနာက ေကာင္းသြားျပီလား? " ေမးေသာလည္း ဆိတ္ဆိတ္ေနျပန္ရာ ရြာသားမ်ားက ဆူးျခစ္အနာကို ဖုန္းထား ေသာ သကၤန္းကို လုန္ျပီးၾကည့္ေတာ့မွ ဆရာေတာ္ ေျခသလံုးတြင္ အထက္ေအာက္ (၅) လကၼခန္႔နွင့္ ေဘးတိုက္ (၁,၂)လကၼခန္႔ ရွိေသာ အနာျပင္ေပၚတြင္ ေလာက္,ပိုးေကာင္မ်ား တက္ေနသည္ကို ေတြ႕လိုက္ ရမွ ရြာသားမ်ားက ႏြားလွည္းျပန္ယူၾကျပီး ဆရာေတာ္မွာ လမ္းပင္မေလွ်ာက္နိူင္ေတာ့သျဖင့္ လွည္းျဖင့္ပင့္ ကာ ဆားလင္းၾကီးျမိဳ႕ ျပည္သူ႔ေဆးရံု တြင္ကုသေပးခဲ့ၾကရသည္။ ဆရာေတာ္၏ ေျခသလံုးတြင္အမာရြတ္ အကြက္ၾကီးက်န္ေနခဲ့ပါသည္။
               ေပါင္းဝရြာသား ဦးခင္ေမာင္သည္ ေညာင္ပင္အိုင္ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ တပည့္တစ္ဦး ျဖစ္ပသည္။ ဆရာေတာ္ၾကီးက သူ႔ဆရာမွာ ကန္လယ္ဆရာေတာ္ၾကီး ျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႔ဖူးေသာေၾကာင့္ဆင္ျဖဴကြ်န္းသို႔ ေရာက္ခိုက္ ကန္လယ္ဆရာေတာ္ၾကီးကို သြားေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ရာ ကန္လယ္ဆရာေတာ္ၾကီးက " ကိုယ့္နား မွာ ဘုရားငုတ္တိုၾကီး ရွိေနရဲ႕နဲ ဘာလိုဒီထိေအာင္ လာဖူးရတာလဲဘုရားငုတ္တိုၾကီးကို ေစာင့္ေရွာက္လိုက္ ၾက " ဟု မိန္႔မွာၾကားခဲ့ပါသည္။
               ေပါင္းဝသားဦးခင္ေမာင္၊ မုံရြာသား ဦးဘိုခင္တို႔သည္ ဆရာေတာ္ၾကီး တစ္ဘက္ရပ္တဲနွင့္ သီတင္းသံုးေနစဥ္ကပင္ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ တပည့္မ်ားျဖစ္ေနခဲသည္။ ထို႔ေၾကာင့္သူတို႔ေမးၾကည့္ခဲ့ရာ သူတို႔သည္ ဆရာေတာ္ၾကီးကို မၾကာခဏ ဆြမ္းခ်ိဳင့္ပို႔ လႉေနၾကသူျဖစ္ၾက၍ ထိုအခ်ိန္ဆရာေတာ္ၾကီးမွာ ဖိနပ္ျပန္စီးျပီလား ဟုေမးျမန္းရာ သူတို႔နွစ္ဦးလံုး စဥ္းစားျပီးေျဖတဲ့ အေျဖက" အဲ့ဒီ အခ်ိန္က ဆရာေတာ္ၾကီး ဖိနပ္မစီးေသးဘူးကြ၊ ဟုတ္ပကြာ ငါတို႔ ဘာ့ေၾကာင့္ ဒီဖိနပ္ေလးတစ္ရံကို လႉဖို ေမ့ခဲ့ၾကလည္း မသိဘူး " ဟု အေျဖတူေနသည္ကို ေတြ႕ရွိခဲရသည္။ 
               ေညာင္ပင္အိုင္ ဆရာေတာ္ၾကီး သီတင္းသံုးေနထိုင္ေသာ ေက်ာင္းမွာ (၉) ေပပတ္လည္အသား ေက်ာင္းေလးျဖစ္သည္။ ထိုေက်ာင္း၏ အေရွ႕ေပ(၅၀) ဝန္းက်င္အကြာေလာက္တြင္ အုတ္ျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ ထားေသာ ေရအိုး ေလးလံုးဆန္႔သည့္ ေရအိုးစင္ၾကီးကို မံုရြာမွ ဦးဘိုခင္ ေဒၚစိန္စိန္တို႔က လႉဒါန္းခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဦးဘိုခင္တို႔ကို မည္သို႔မည္ပံု ဤေရအိုးစင္ကို ေဆာက္လုပ္လႉဒါန္းျဖစ္ပံုကို ေမးၾကည့္ခဲ့ရာ ဦးဘိုခင္ တို႔က လႉခ်င္စိတ္ေပၚလာလို ဆရာေတာ္ကို ေလွ်ာက္ျပီး ေဆာက္လုပ္လႉဒါန္းျဖစ္ခဲေၾကာင္း သိရ ပါသည္။ ထိုသို႔ေဆာက္လုပ္ လႉဒါန္းခ်ိန္တြင္ ဆရာၾကီးမွာ အသားေက်ာင္းနွင့္ သီတင္းသံုးေနျပီလား ဟုေမး လိုက္ရာ ဦးဘိုခင္တို႔မွာ တစ္ေယာက္မ်က္နွာ တစ္ေယာက္ၾကည့္ျပီး ျပန္ေျဖလိုက္ပံုက " အဲ့ဒီ အခ်ိန္တုန္းက ဆရာေတာ္ၾကီးက တစ္ဘက္ရပ္တဲနဲ သတင္းသံုးေနတုန္းဘဲ၊ ဟုတ္တယ္ တို႔မ်ားက ဘာလို႔ ဆရာေတာ္ၾကီး ေနဖို ေက်ာင္းလႉမည့္စိတ္ မေပၚခဲ့တာလဲ မသိဘူး " ဟု အံ့ၾသရင္း ေျဖေပးခဲ့ပါသည္။ အမုန္မွာ ဆရာေတာ္ ၾကီးက အဓိဒါန္ ျပဳ၍ တည္ျဖစ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ဟန္တူသည္။ ဆရာေတာ္ၾကီးသည္ ေန႔စဥ္ နံနက္အာရံုဆြမ္း ဘုဥ္း ျပီး စၾကၤန္ေလွ်ာက္ရန္ ေက်ာင္းမွထြက္လာတိုင္း ထိုေရအိုစင္သို႔ ၾကြ၍ ေရအိုးစင္၏အေျခတြင္ ေအာင္ေျမ နင္းသကဲ့သို႔ ေျခဆံုရပ္ျပီးမွ စၾကၤန္ၾကြေတာ္မူျပီး ျပန္လာလွ်င္လည္း ထိုေအာင္ေျမေနရာမွာပင္ ေျခဆံုရပ္ျပီး မွ ေက်ာင္းေပၚသို႔ ျပန္ၾကြေတာ္မူသည္။
 (ဆက္လက္ ေဖၚျပပါမည္။)

No comments:

Post a Comment